Prima locomotiva electrica romaneasca realizata dupa anul 1990 a fost lansata ieri, in incinta Garii de Nord Bucuresti. Locomotiva, care se numeste Phoenix, functioneaza la curent continuu, la 6.600 kW si a fost proiectata si realizata, in mai putin de un an, de cercetatori romani in domeniul feroviar. Cu toate ca locomotiva a fost foarte apreciata de operatorii feroviari si reprezentantii industriei feroviare, ieri a fost prima si ultima zi in care locomotiva a putut fi admirata de publicul roman, fiindca aceasta va merge in Ungaria, in parcul celui care a facut achizitia, operatorul privat Magyar Maganvasut (MMV). Ion Garnita, directorul general al Softronic, firma din Craiova care a produs locomotiva, a declarat ca maghiarii au mai cumparat o locomotiva, pe langa cea prezentata ieri. "Nu avem un contract ferm cu firma maghiara, ci le vindem practic la bucata. O astfel de locomotiva costa peste doua milioane de euro, iar ei fiind firma privata au avut bani. In principiu, si CFR este interesat de achizitionarea lor, dar nu are fonduri. In octombrie, anul trecut, cand prima locomotiva era in stadiul de omologare, aveam cinci-sase cumparatori care se bateau sa cumpere, dar apoi a aparut criza", a spus Garnita. Acesta a precizat ca intre firma sa si Electroputere nu este concurenta pe piata. "Motorul si transformatorul sunt facute la Electroputere. Si ei sunt interesati ca noi sa vindem", a mai spus directorul Softronic. Locomotiva Phoenix a fost realizata la fabrica de la Cernele din Craiova.