In cei 10 ani de cand a preluat Santierul Naval din Galati, Grupul olandez Damen a reusit sa fabrice numeroase nave a caror complexitate a crescut treptat, de la cargouri simple, la nave militare si nave specializate, cum ar fi remorchere sau nave pentru industria extractiei de hidrocarburi de pe fundul marilor si oceanelor, a aratat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Rene H. Brkvens, CEO al Damen Shipyards Group. Astfel, printre navele militare construite in cunoscutul santier galatean se numara 4 pentru Marina Militara Olandeza si se preconizeaza constructia celui de al 5-lea vas pentru acelasi benficiar. La ora actuala, capacitatea de constructie anuala a Santierului Naval Damen din Galati este de 20 de nave, a specificat Brkvens. De asemenea, in santierul galatean s-au fabricat si fregate pentru Marina Regala a Marocului, corvete pentru statul indonezian, nave care au intrat deja in dotarea Garzii de Coasta a Suediei, dar si ambarcatiuni care au intrat in serviciul Politiei de Frontiera din Romania. Avand in vedere ca multe din comenzile Santierului Naval Damen din Galati sunt de nave militare, criza economica actuala nu a lovit prea tare acest obiectiv industrial, tinand cont de faptul ca proiectele militare nu sunt influentate de starea economiei. Totodata, nici comenzile de nave specializate nu sunt grevate de criza, asa cum este cazul industriei ce se ocupa cu prospectiunile petroliere de pe fundul marilor si oceanelor, categorie de nave care intra in portofoliul de comenzi al santierului galatean. De altfel, constructia de tancuri petroliere si mari portcontainere este concentrata mai mult in Extremul Orient, in timp ce in Europa se fabrica, cu precadere, nave militare si nave specializate, a adaugat seful Grupului Damen. (Catalin CONSTANTINESCU)