Compensatii pentru pasagerii transportului maritim
Replica de Constanta
Sambata, 25 Aprilie 2009
3436
Deputatii europeni au stabilit drepturile calatorilor din transportul cu autobuzul si autocarul si a celor care calatoresc pe mare si pe cai navigabile interioare, in mod similar cu cele prevazute in Carta Drepturilor Calatorilor din transportul aerian. Aspectele principale se refera la drepturile calatorilor cu dizabilitati, compensari pentru pasageri in caz de intarziere sau anulare, raspunderea companiilor in caz de deces si imbunatatirea modului de tratare a plangerilor. Astfel, fara a-si pierde dreptul la transport, un pasager poate cere despagubiri de la o companie de transport maritim, daca apare o intarziere la sosire determinata de o anulare sau de o intarziere la plecare. Nivelurile minime ale despagubirilor sunt de 25 % din pretul biletului pentru o intarziere de 60 pana la 119 minute, de 50 % din pretul biletului pentru o intarziere de 120 de minute sau mai mult si de 100% din pretul biletului daca transportatorul nu ofera servicii alternative. In cazul anularilor sau pentru calatorii programate de cel putin 3 ore, in cazul intarzierilor la plecare de peste 2 ore, intreprinderile de transport cu autobuzul si/sau autocarul sunt obligate sa ofere servicii alternative rezonabile cu intervale orare comparabile sau sa ofere calatorilor informatii privind alte servicii disponibile. (C. C. )